آشنایی با مکان های دیدنی اوکراین

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر در دی ماه سال 1394 به مدیریت آقای نوید کسمائی در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی ، اخذ ویزا ، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز نمود .

آشنایی با مکان های دیدنی اوکراین

۲۶۵ بازديد

اطلاعات جامع در خصوص تور اوکراین

کشور اوکراین در شرق اروپا واقع است. این کشور با روسیه، مولداوی اسلواکی، مجارستان و رومانی مرز زمینی و با کشورهای روسیه، بلغارستان، ترکیه و گرجستان مرز آبی دارد.پایتخت کشور اوکراین کیف و بزرگترین شهرهای آن خارکف، اودسا، دنپر، دانتسک، زاپاروژه، *******وارخ و لوف می باشند.

  • میدان استقلال

یکی از بزرگترین و مطرح ترین میدان های کشور اوکراین میدان استقلال است که از نظر معماری بسیار زیبا و قدمی است و به قرن هجدهم میلادی باز میگردد ، در روزهای تعطیل محل مناسبی برای تفریح و تجمع توریستها میباشد ، اگر شما تور اوکراین را انتخاب نموده اید حتما از این میدان بازدید کنید .

  • پادیل

موزه ای زیبا در زیرآسمان آبی که مسافتی در حدود۱۵۰ هکتار از محیطی به زیبایی تابلو نقاشی در جنگلی به نام گالاسوسکا در حومه شهر کیف در نزدیکی روستایی بنام پیراگووا به خود اختصاص داده است.این موزه یکی از بزگترین موزه ها در جهان بشمار می رود که همه ساله گردشگران زیادی در تور اوکراین از آن بازدید می نمایند.

تور اوکراین
از دیگر مناطق گردشگری که در کشور اوکراین مورد توجه گردشگران تور اکراین قرار می گیرد می توان موزه ملی جنگ، کلیسای پیچرسکایا لاورا، مارینسکی پارک، خیابان آندروسکی، کلیسای سنت سوفیا و ... را نام برد. در صورت پیدا نکردن تور مورد نظر به قسمت تور اروپا مراجعه فرمائید.
اوکراین یکی از کشور های اروپا شرقی می باشد که از قسمت شرق با روسیه ، از غرب با لهستان و مجارستان و اسلوواکی ، از شمال با بلاروس ، از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است و در قسمت جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد. پایتخت اوکراین کیف و زبان رسمی آنان اوکراینی می باشد.
کیف پایتخت اوکراین مجهز به سیستم حمل و نقل گسترده مترو می باشد که در تمام مدت سفر نیاز مسافرین تور کیف را بر طرف می کند و هزیبه بلیط آن 2 گریونا می باشد و همچنین قطار بین شهری برای مسافت های طولانی 840 گریونا می باشد. همچنین بازدید از مکان های عمومی مانند موزه ها ، باغ وحش ، گالری ها ، تور های طبیعت گردی و ... بین 105 تا 220 گریونا می باشد
برای سفر به این کشور مسافرین تور اوکراین باید بدانند آب و هوای اوکراین در قسمت های جنوبی گرم و معتدل و در قسمت های شمالی سرد می باشد و دو ماه از سال در این کشور یخ بندان و دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد هم می رسد به همین دلیل بهترین زمان سفر با تور اوکراین به این کشور بهار و تابستان می باشد که گردشگران تور اوکراین زیادی در این فصل به این کشور زیبا سفر می کنند. در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری ، اوکراین از نظر گردشگری در جایگاه هشتم می باشد.

جاذبه های دیدنی و گردشگری


جاذبه های دیدنی و گردشگری تور اوکراین شامل : پارک ملی کارپاتیان پیست اسکی ویشگورا باغ ملی گیاه شناسی کلیسای جامع پانتلیمون عمارت یانوکوویچ موزه ملی چرنوبیل پارک آبی ژوراسیک قلعه لوتسک دانشگاه چرنیوستی کاخ وورونتسوف چرنوبیل تونل عشق.

  • فرود گاه های بین المملی اکراین شامل

فرودگاه بین المللی زاپروژیا فرودگاه بین المللی بوریسپیل فرودگاه بین المللی سیمفروپول فرودگاه بین المللی چرنیوتسی فرودگاه بین المللی اودسا فرودگاه بین المللی دونتسک فرودگاه میکولائیف فرودگاه بین المللی دنیپروپتروفسک فرودگاه بین المللی لیو دانیلو هالیتسکی فرودگاه هوستومل فرودگاه بین المللی لوانز فرودگاه بین المللی ایوان-فرانکیوسک فرودگاه بین المللی کریویی ریه فرودگاه کیف ژولیانی فرودگاه بین المللی خارکوف.
اگر قصد سفر با تور اودسا را دارید بهترین پرواز ها ، پرواز های مستقیم ماهان ، هواپیمایی اینترنشنال اوکراین ، هواپیمایی تابان ، هواپیمایی یو ام ایر لاینز از تهران به اوکراین می باشد که روز های پرواز و ساعت های پرواز را در ادامه توضیح داده می شود.

  1. هواپیمایی ماهان ایر : پرواز های رفت تور اوکراین : هفته ای دو روز در روز های یکشنبه و جمعه از تهران ، ساعت 17:15 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای دو روز یکشنبه و پنج شنبه ، ساعت 11:15 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  2. هواپیمایی تابان : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای یک روز ، جمعه ها ساعت 04:00 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای یک روز ، پنج شنبه ساعت 21:30 فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  3. هواپیمایی اوکراین اینترنشنال : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای سه پرواز یکشنبه ، چهارشنبه ، جمعه ساعت 05:25 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای سه روز شنبه ، سه شنبه و پنجشنبه ساعت 20:10 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی
  4. هواپیمایی یو ام اوکراین : پرواز رفت تور اوکراین : هفته ای یک پرواز ، جمعه ساعت 4:45 از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل پرواز برگشت : هفته ای یک پرواز ، پنج شنبه ساعت 21:30 از فرودگاه بوریسپیل به امام خمینی مدت زمان پرواز تهران تا اکراین 4 ساعت 15 دقیقه می باشد ، و همچنین قیمت تور اوکراین در تاریخ های مختلف متفاوت می باشد.

پایتخت کشور اوکراین کیف می باشد و فرودگاه کیف بریسبول است که در فاصله 30 کیلومتری شهر قرار دارد. در قسمت خروجی فرودگاه بریسبول اتوبوس های حمل مسافر وجود دارد که مسافرین را به شهر های مختلف می برد با پرداخت 10 گریو می توانید به مرکز کیف بروید

وضعیت آب و هوایی در اوکراین


به طور کلی وضعیت آب و هوایی در اوکراین معتدل قاره ای است. البته در قسمت سواحل این کشور آب و هوای مدیترانه ای احساس می شود که بیشتر با بارش باران مواجه است. بیشترین میزان بارش در قسمت غرب و شمال غربی این کشور می باشد و کم ترین میزان بارش در قسمت شرق و جنوب شرقی رخ می دهد. برای مسافرین تور اوکراین می توان این گونه معنی کرد که میزان بارش سالیانه در قسمت شمالی اوکراین 1300 میلی متر تخمین زده شده و در محدودهی منطقه کریمه 500 میلی متر محاسبه شده است. برای گردشگران تور اوکراین بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی فصل تابستان می باشد.
آب و هوا در این کشور در قسمت شمالی سرد و در قسمت جنوبی معتدل و مرطوب است. گردش گران تور اوکراین جالب است بدانید از آن جایی که این کشور بسیار سرد و در بیشتر فصول سال بارش برف دارد، در شهر کیف، پایتخت اوکراین 2 تا 3 ماه از سال یخ بندان کامل است که دما تا 30 درجه زیر صفر هم میرسد، البته مردمان کشور اوکراین به این درجه از سرما عادت کرده اند. میانگین دما در دی ماه منفی 6 درجه سانتی گراد و در مرداد ماه مثبت 20 درجه سانتی گراد می رسد ولی در جنوب کشور اوکراین گرما در ژانویه 4 درجه سانتی گراد و در جولای 24 درجه سانتی گراد می باشد. آب وهوای کشور اوکراین در تابستان معتدل و در زمستان سرد است به نحوی که حتی تا 25 درجه زیر صفر نیز میرسدشاید برای گردشگران تور اوکراین جالب باشد که شبیه به آب و هوای استان اردبیل در ایران می باشد. به طور کلی آخرین پیش بینی هایی که مسئولین نسبت به این کشور برای مسافرین تور اوکراین اعلام کرده اند حاکی از آن است که بیشتر روزهای سال دارای آب و هوایی ابری همراه با بارش باران و گاها برفی می باشد.

انواع ویزا

تور اودسا
ویزای کشور اوکراین به سه گروه اصلی تقسیم می شود:

  • ویزای ترانزیتی: این نوع ویزا که تیپ B نام دارد و مدت اقامت مجاز آن پنج روز است.
  • ویزای کوتاه مدت: این نوع ویزا که تیپ C نام دارد و مدت اقامت مجاز آن حداکثر مدت ۹۰ روز در طول ۱۸۰ روز از تاریخ اولین ورود است. ویزای توریستی نیز در این گروه جای دارد.
  • ویزای بلند مدت: این ویزا که تیپ Д نام دارد، برای ورود به خاک اوکراین و ثبت مدارک به منظور دریافت اجازه اقامت یا سکونت دائم در خاک اوکراین صادر می شود. دارندگان این ویزا می توانند برای بیش از ۹۰ روز در خاک اوکراین اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا


متقاضیان ویزای اوکراین باید شخصا یا از طریق وکیل (نماینده قانونی) خود مدارک زیر را به کارگزار وقت سفارت اوکراین ارائه دهند.

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه دارای اعتبار (حداقل شش ماه)
  • دو قطعه عکس ۴.۵*۳.۵
  • پرداخت هزینه ویزا (تعرفه کنسولی)

در صورت بررسی درخواست صدور روادید برای افراد نابالغ: مدرکی دال بر موافقت یکی از والدین یا نماینده قانونی وی و نیز سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا نماینده قانونی؛
بیمه نامه درمانی معتبر به شرط امکان صدور آن در خاک کشوری که درخواست مربوطه در آن ارائه می شود؛
مدرکی که نشان دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فاقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین باشد. این مدارک برای هر یک از انواع ویزا متفاوت است.
ویزای ترانزیتی

  1. مدرکی که ماهیت ترانزیتی سفر را مشخص می کند (در صورت نیاز روادید کشور ثالث، بلیط و مانند آن)؛
  2. مدرکی که ماهیت ترانزیتی حمل و نقل محموله و جابجایی مسافران از طریق زمینی (خودرو) را مشخص می کند؛
  3. مجوز انجام حمل و نقل بین المللی صادره از ارگان ذی صلاح کشور محل اقامت.

ویزای کوتاه مدت

  1. دعوت نامه رسمی شخص پذیرنده، صادره از سوی نهاد کشوری یا یکی از شعبه های اداره دولتی مهاجرت؛
  2. دعوت نامه صادره از سوی وزارتخانه، سایر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی، اداره جات دولتی، شرکت ها و سازمان های دولتی؛
  3. قرارداد حمل و نقل محمولات و جابجایی مسافران از طریق زمینی و همچنین مجوز انجام حمل و نقل بین المللی؛
  4. گواهی اوکراینی خارجی یا درخواست شخصی وی، که نتایج مصاحبه با دایره کنسولی اوکراین و مدارک یا گواهی هایی دال بر داشتن ریشه و نسب اوکراینی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت ضمیمه آن خواهد شد. همسر فرد اوکراینی خارجی و فرزندان شان در صورت انجام سفر مشترک و اقامت در اوکراین ملزم به ارائه مدرکی دال بر داشتن نسبت خانوادگی و خویشاوندی هستند؛
  5. مدرکی که ماهیت توریستی سفر را طبق قانون اساسی اوکراین در خصوص توریسم به اثبات رساند؛
  6. دعوت نامه ازسوی اداره بهداشت و درمان اوکراین؛
  7. مدرکی دال بر این که فرد متقاضی حداقل ۵۰ هزار دلار آمریکا در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری خارجی کرده است؛
  8. تاییدیه صادره از سوی کمیسیون امور کمک های بشردوستانه کابینه وزیران اوکراین مبنی بر ورود فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین به منظور انجام کمک های بشردوستانه یا امور خیریه؛
  9. دعوت نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت نهاد دولتی، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت کوتاه مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی؛
  10. تقاضانامه رئیس موسسات اطلاع رسانی جمعی خارجی (خبرگزاری ها) در خصوص صدور روادید برای گزارشگران یا نمایندگان موسسات اطلاع رسانی جمعی، که با هدف انجام وظایف اداری خود برای مدت کوتاهی به اوکراین سفر می کنند؛
  11. تقاضانامه نهادهای اجرایی دولتی کشور های خارجی یا سازمان های بین المللی.

نکته ها

  1. هزینه کنسولی به مبلغی گفته می شود که نمایندگی ها کشورها در خارج از کشور (سفارت ، کنسولگری، نمایندگی های سیاسی و دفترهای حفاظت از منافع) از بابت بررسی، تائید، تصدیق و صدور مدارک دریافت می کنند و میزان آن بر اساس منافع ملی، تعهدات و عرف بین المللی، روابط دو کشور و رعایت عمل متقابل تعیین می شود.
  2. در صورت رد درخواست صدور روادید، هزینه کنسولی عودت داده نخواهد شد.

در موارد زیر برای صدور ویزا هزینه ای از متقاضی دریافت نمی شود:

  • کودکان زیر شش سال
  • شهروندان خارجی که همسر اوکراینی دارند
  • اشخاصی که برای انجام وظایف اداری و سازمانی به اوکراین سفر می کنند
  • کارکنانی نمایندگی های دیپلماتیک
  • کارکنان نمایندگی کشورها در نهادهای بین المللی
  • سران و اعضای هیئت های رسمی کشورهای خارجی
  • افرادی که وظایف کنسول افتخاری اوکراین را انجام می دهند
  • افرادی که به قصد کمک های بشردوستانه و امور خیر به اوکراین سفر می کنند.
  • برای افرادی که به منظور شرکت در اجرای طرح های مساعدت فنی بین المللی ثبت شده به صورت رسمی و قانونی، بنا به دعوت نهادهای دولتی، شرکت ها یا سازمان هایی که دریافت کننده چنین طرح هایی هستند به اوکراین سفر می کنند.
  • کارکنان سازمان های امدادرسانی که با هدف امحاء اثرات حوادث غیرمترقبه بنا به دعوت وزارت حوادث غیرمترقبه اوکراین به این کشور سفر می کنند؛
  • برای اعضای خانواده افرادی که از عنوان پناهندگی به اوکراین برخوردار هستند؛
  • برای نمایندگان نظامی که به دلایل کاری بنا به دعوت وزارت مربوطه اوکراین یا دیگر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی به اوکراین سفر می کنند.

تور کی یف

طبق گفته سفیر اوکراین در تهران به تازگی مدت زمان صدور روادید از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می توانند با ارائه معرفی نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت کنند
صدور فوری روادید (تا ۱۵ روز تقویمی) در صورت تمایل فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت و در صورت امکان، در مدت زمانی که از سوی نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی تعیین می شود، انجام پذیر است. در چنین شرایطی (صدور روادید فوری خارج از ساعت کاری) هزینه کنسولی دو برابر خواهد بود.

البته در صورت اخذ تصمیم مبنی بر اجتناب از صدور روادید برای افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیت، دلایل اجتناب از صدور روادید به صورت کتبی به اطلاع داده خواهد شد. همچنین، این افراد از حق اعتراض به تصمیم صادره برخوردار هستند و می توانند ضمن همراه داشتن برگه استینافی که ادله خود را در آن قید کرده اند، با مراجعه به رئیس نمایندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی که درخواست صدور روادیدشان را بررسی کرده است، تقاضای بررسی مجدد درخواست شان مبنی بر صدور روادید نمایند. برگه استیناف باید طی دو ماه از تاریخ وصول جوابیه رد درخواست به افراد بیگانه یا اشخاص فاقد تابعیت ارائه شود.

مدت اعتبار ویزا


تاریخ اعتبار ویزای اوکراین بر اساس نوع آن ها متفاوت است:

  • ویزای ترانزیتی: مدت اعتبار این ویزا در مدارک ثبت می شود، ولی حداکثر اعتبار آن تا یک سال است.
  • ویزاهای کوتاه مدت: مدت اعتبار این ویزا از ۶ ماه تا پنج سال است.
  • ویزای بلند مدت: مدت اعتبار این ویزا ۴۵ روز است.

روادیدهای چند باره (مولتی) با تاریخ اعتبار بیش از یک سال در شرایطی صادر می شوند که در طی دو سال اخیر، فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت از روادید چند باره یک ساله استفاده کرده باشد. البته متقاضی برای دریافت این ویزا باید حائز شرایط دیگری مانند عدم نقض قوانین اوکراین و ارائه دلیل محکم باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.