سفر هیجان انگیز به لبنان

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر در دی ماه سال 1394 به مدیریت آقای نوید کسمائی در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی ، اخذ ویزا ، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز نمود .

سفر هیجان انگیز به لبنان

۲۳۴ بازديد

درباره تور لبنان

کشور لبنان که به عنوان یک جمهوری در دنیا شناخته می شود، در قسمت غربی قاره ی آسیا قرار گرفته است و نیم بیشتر آن کوهستانی و مرتفع می باشد. لبنان با کشور های روسیه و اسرائیل همسایه بوده و در کنار دریای مدیترانه جای خوش کرده است. پایتخت لبنان شهر زیبای بیروت می باشد، که در گذشته به پاریس خاورمیانه شهرت داشته است. اما پس از وقوع جنگ، این شهر صدمات بی شماری را متحمل شد. امروزه پس از بازسازی های انجام شده بر روی زیر ساخت های شهر، مردم دنیا لقب عروس خاورمیانه را به بیروت داده اند و این عروس زیبا سالانه گردشگران بسیاری را به سمت تور لبنان می کشاند.این کشور کوچک، بر خلاف مساحت اندک خود، محبوبیت بسیاری در دنیا دارد و سالانه عده ی زیادی با تور لبنان به این بهشت کوچک سفر می کنند. اما یکی از نکات جالب م مهم لبنان این است که بر خلاف مساحت اند دارای بیش از هجده نوع دین رسمی می باشد. با این وجود می توان گفت که نیم بیشتر مردم مسلمان اند و نیم دیگر آنها پیروی مسیح اند، که خود به فرقه های گوناگونی تقسیم می شوند. در این میان لبنان جزء محدود کشور هایی است که شهروندان خود را در زمینه ی پیروی از ادیان آزاد می گذارد و در مقام نخست جدول خوش می درخشد.
زبان رسمی و اول لبنان عربی می باشد، که در این میان هر کدام از اقلیت های قومی، به شیوه و زبان خود سخن می گویند. اما همان طور که گفتیم زبان عربی زبان اول مردم بوده و پس از آن زبان فرانسوی رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است. همچنین می توان گفت که اکثریت مردم، در زبان انگلیسی هم تسلط دارند. به گونه ای که تابلو های شهر به زبان انگلیسی بوده و مغازه داران به راحتی به زبان فرانسه و انگلیسی با مشتریان خود و گردشگران تور لبنان سخن می گویند.با وجود آن که غریب به شصت درصد از مردم لبنان مسلمان اند، به هیچ عنوان به شما این حس را نمی دهند که در یک کشور مسلمان حضور دارید و مسافرین تور لبنان را آزاد می گذارند تا از آثار باستانی متعدد و مناظر و جاذبه های طبیعی و آب و هوای بی نظیر آن لذت کامل را ببرند. واحد پولی این کشور پوند لبانی است که به لیره لبنانی هم شهرت دارد.این کشور که سرشار از مقاصد دیدنی رویای و امکانات بی شمار تفریحی و گردشگری می باشد، دارای فرهنگ غنی بوده، که قدمتش به 5000 سال پیش از میلاد می رسد. اما از ابتدای قرن 21 مردم به شهر نشینی روی آوردند، به گونه ای که می توان گفت تقریبا تمامی مردم در شهر ها و اطراف آنها زندگی می کنند.

تور لبنان

اطلاعات شهری لبنان

قابل توجه گردشگران تور لبنان، این کشور در شرق دریای مدیترانه واقع شده و به طور کلی منطقه ای کوهستانی می باشد. مناطق ساحلی لبنان نقش مهمی در صنعت کشاورزی این کشور دارد. از رودخانه های اصلی این کشور می توان به رود خانه های لیطانی، عاصی و کلب اشاره کرد. مساحت کشور لبنان در حدود 10452 کیلومتر مربع است. همچنین از لحاظ مقدار مساحت رتبه 166 را در بین کشور های بزرگ دارد. همچنین رشته کوه های لبنان شرقی و رشته کوه های لبنان غربی دو رشته کوه اصلی این کشور می باشد. گردشگرانی که به مناطق کوهستانی علاقه مند هستند باید تور لبنان را در برنامه سفر های خود قرار دهند. زبان رسمی این کشور عربی بوده اما بدلیل وجود اقلیت های مختلف در این کشور، مردم هر منطقه به زبان محلی خود صحبت می کنند. گردشگران تور لبنان بهتر است به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط باشند.
این کشور واقع در منطقه خاورمیانه از سمت غربی با دریای مدیترانه حدود 220 مرز ساحلی و از دو جهت شمال و شرق با کشور سوریه و از سمت جنوب با کشور اسرائیل مرز مشترک دارد. گردشگران تور لبنان لازم است بدانند که لبنان دارای آب هوای مدیترانه ای بوده و در هوا زمستان ها کمی سرد و بارانی می باشد و تابستان ها هوا گرم و شرجی است. به طور کلی بهترین زمان برای تور لبنان را می توان بهار و پاییز دانست.
طول مرز لبنان با اسرائیل 79 کیلومتر و طول مرز این کشور با سوریه 375 کیلومتر است. قسمتی از مرز جنوبی لبنان که مزارع شبعا نام دارد، هم اکنون تحت استعمار کشور اسرائیل می باشد.
در حدود 60 سال است که مردم لبنان به شهرنشینی روی آورده اند و باعث شده که پایتخت این کشور که بیروت است، شامل نصف جمعیت این کشور باشد. همچنین بیشتر گردشگران تور لبنان، شهر بیروت را برای سفر خود انتخاب می کنند. کشور لبنان دارای 6 استان اصلی و 25 ناحیه مختلف است. استان های لبان بدین شرح است: بیروت، بقاع، استان شمالی و جنوبی، نبطیه و جبل لبنان، در حدود 60 درصد جمعیت لبنان را مسلمانان تشکیل می دهند و مابقی 40 درصد جمعیت این کشور مسیحی هستند. همچنین این کشور جمعیتی در حدود 100 هزار نفر از کرد ها را دارا می باشد.

اطلاعات پرواز به لبنان

در این بخش قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با پرواز های کشور لبنان همچنین مهمترین فرودگاه این کشور در اختیار کاربران سایت همیشه سفر و همچنین گردشگران قرار دهیم تا با مناسب ترین قیمت تور لبنان به این سفر هیجان انگیز بروند. لبنان در مجموع دارای 4 فرودگاه است که تنها یکی از آن ها مسافربری می باشد که در ادامه به معرفی این فرودگاه خواهیم پرداخت. اغلب گردشگرانی که تور لبنان را انتخاب می کنند به شهر بیروت سفر می کنند این شهر یک فرودگاه بین المللی دارد که رفیق حریری نام دارد و دارای کد یاتا BEY می باشد. این فرودگاه در 9 کیلومتری جنوب شهر بیروت و در ارتفاع 27 متری از سطح دریا واقع شده است و امکانات زیادی نظیر شعبات بانک های لبنان، صرافی، فضای سبز، انواع فروشگاه ها، انواع رستوران ها، نمازخانه، کافه و غیره را به مسافران خود و گردشگران تور لبنان ارائه می دهد همچنین لازم به ذکر است که فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت قطب اصلی شرکت های هواپیمایی خاورمیانه، وینگز آو لبنان، ترنس مدیترنین ایرویز و مد ایرویز می باشد.

قیمت تور لبنان

از شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه بین المللی فعالیت دارند می توان به ایجین ایرلاینز، هواپیمایی آئروفلوت، هواپیمایی ایگل آزور، ایر عربیا، ایر فرانس، آلیتالیا، الناصر ایرلاینز، آلیتالیا، هواپیمایی کرواسی، هواپیمایی فلای دبی، ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی سان اکسپرس، هواپیمایی بگاسوس ترکیه و غیره اشاره کرد. اگر قصد سفر با تور لبنان را دارید باید بدانید پرواز گردشگران تور لبنان از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت حدود دو ساعت و 20 دقیقه به طول می انجامد و گردشگران ایرانی که با تور لبنان سفر می کنند می توانند بلیط خود را از شرکت های هواپیمایی ایران ایر یا ماهان تهیه کنند، خوب است بدانید که پرواز اغلب ایرلاین های خارجی به کشور لبنان دارای یک مقصد میانی می باشد.

 

  • مناسبت ها


سال رسمی در لبنان سال میلادی است. روز اول سال نو(اول ژانویه ) جشن سن مارون (۹ فوریه) جمعه خوب (کلیسای شرق) جشن عروج حضرت مریم به آسمان (۱۵ اوت) و روز کریسمس (۲۵ دسامبر ) از جمله مناسبت های مذهبی مسیحی دراین کشور است. به طور عام این برداشت را می توان داشت که فرهنگ غالب در لبنان از حیث شکل و مدل، فرهنک استعماری فرانسه است. که سال ها قومیت این کشور را به عهده داشته است. لیکن هرکدام از مذاهب آداب و سنن خویش را تا حدودی حفظ کرده است. مثلا شیعیان لبنان از اصالت بیشتری در رابطه با حفظ مبانی مذهبی خود برخوردارند.

 

  • صنعت توریسم


حدود یک چهارم درآمد لبنان از صنعت گردشگری تامین می شود. مهمترین عواملی که موجب جذب گردشگران تور لحظه آخری لبنان به این کشور می شود ۱-نزدیکی به اروپا و قرار گرقتن درکنار دریای مدیترانه ۲- راهی مناسب برای غربی ها جهت ورود به کشور های عربی ۳- نزدیکی به اماکن مقدس موجود در فلسطین ۴- وجود چشم اندازهای زیبا و آفتاب درخشان ۵- وجود اماکن باستانی در شهر های بعلبک و بیبلوس.

 

  • خصوصیات نواحی ساحلی لبنان


نواحی ساحلی لبنان به دو بخش دماغه های ساحلی و دره های ساحلی تقسیم می شود. در بعضی از نقاط ساحلی لبنان برآمدگی هایی به وجود آمده است. بندرطرابلس، دماغه شکا، دماغه بیروت، داغه ناقوره، دماغه عکار و دماغه جونیه، از جمله دماغه های ساحلی به شمار می روند. دره های ساحلی را می توان به سه دسته دره های ساحلی شمالی و دره های ساحلی میانه و دره های ساحلی جنوب تقسیم نمود.

بیروت

بیروت که به عروس شهر های خاورمیانه مشهور است، پایتخت کشور لبنان بوده و یکی از زیبا ترین شهر های قاره آسیا می باشد. این شهر بزرگ ترین شهر لبنان و یکی از مهم ترین و اصلی ترین بنادر آن می باشد. شهر بیروت همچنین یکی از قدیمی ترین شهر های خاورمیانه بوده و مرکز استان بیروت می باشد. اگر شما نیز از گردشگران تور بیروت هستید، با لحظه آخر همراه باشید تا اطلاعاتی درباره جغرافیا، اقلیم آب و هوایی، زبان، دین و جاذبه های این شهر در اختیارتان قرار دهیم.این شهر دارای مساحتی حدود 85 کیلو متر مربع بوده و جمعیتی حدود 2561366 نفر را در خود جای داده است.
بیروت شبه جزیره ای است مثلثی شکل که شمال و غرب آن به دریای مدیترانه منتهی شده و منطقه ای خوش آب و هوا و مناسب برای گردشگران تور بیروت محسوب می شود.این شهر به دلیل قرار گرفتن در جوار دریای مدیترانه، دارای اقلیم آب و هوایی مدیترانه ای می باشد.آب و هوای مدیترانه ای از تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های ملایم و مطلوب برخوردار می باشد. قرار گرفتن این شهر در منطقه با آب و هوای مدیترانه ای، تور بیروت را به یکی از محبوب ترین تور های خاورمیانه تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که فصل زمستان، زمان مناسبی برای سفر گردشگران تور بیروت می باشد.همان طور که می دانیم اکثریت مردم کشور لبنان (چیزی حدود 60 درصد) مسلمان بوده و پایتخت این کشور از این قاعده مستثنی نیست. گفتنی است نیم بیشتر 60 درصد مسلمان کشور لبنان را پیروان مذهب شیعه تشکیل می دهند.

تور لحظه آخری بیروت


زبان رسمی این شهر عربی است اما مقیمان دیگر اقلیت ها به زبان خود سخن می گویند. به طور مثال صحبت به زبان های فرانسوی و یا لهجه لبنانی در این شهر رایج است.از جاذبه های گردشگری تور بیروت به ذکر چند مثال می پردازیم:غار جیتا، فارایا، صخره های روشه، میدان ساعت و غیره.

موقعیت مکانی بیروت

بیروت پایتخت کشور لبنان، بالغ بر دو میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در وسط خط ساحلی لبنان و دریای مدیترانه قرار گرفته و یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین بندرهای این کشور به شمار می رود، به گونه ای که این شهر زمانی پاریس خاورمیانه خوانده می شد و مملو از گردشگران تور بیروت بود. ساحل بیروت یکی از زیباترین ساحل های دریای مدیترانه می باشد که سواحل صخره ای و شنی دارد و این سواحل صخره ای و شنی در کنار هم قرار دارند و بسیار مورد استقبال توریست های تور بیروت قرار گرفته است.
شهر بیروت با دارا بودن جاذبه های توریستی و رستوران های متعدد، بسیاری از گردشگران تور بیروت را از سرتاسر جهان به ویژه از جهان عرب و دنیای غرب به سمت خود جذب کرده، به طوری که در سال 2009 روزنامه نیویورک تایمز، شهر بیروت را جزء 10 شهر توریستی برتر جهان ذکر کرده است.
در این شهر سسیتم حمل ونقل عمومی درون شهری بر اساس تاکسی های خصوصی است. در بیروت تعداد چشمگیری تاکسی تردد دارد که این تاکسی ها به 2 دسته تقسیم می شوند، تاکسی های لوکس و تاکسی بنزهای قدیمی است که با قیمتی ارزان تر مسافران تور بیروت را جابجا می کنند. خطوط اتوبوسرانی شهر بسیار کم و محدود می باشد. چون خیابان های تنگ شهر امکان تردد را برای اتوبوس ها محدود می کند.
فرهنگ شهر بیروت تحت تاثیر فرهنگ های گوناگونی مانند یونانی، رومی، اعراب، ترک های عثمانی و فرانسوی ها بوده است. مناطق بیروت دارای محله های غیر یکنواختی است که شرق آن شامل اقوام مسیحی با تعداد کمی مسلمان و اکثر جمعیت غرب آن مسلمان و اقلیتی مسیحی می باشند. همچنین در بخش جنوب این شهر اغلب ساکنان مسلمانان شیعه هستند.
گردشگران تور بیروت باید بدانند آب و هوای این شهر مدیترانه ای بوده و تابستان های آن گرم و زمستان های آن تقریبا سرد می باشد.

پرواز به بیروت

تور بیروت، یکی از تورهای محبوب در کشور لبنان می باشد که هرساله توریست های تور بیروت برای گشت و گذار به این منطقه سفر می کنند. برای اطلاع از فرودگاه این شهر با لحظه آخر همراه باشید تا بتوانید با اطلاعات بیشتری به استقبال تور بیروت بروید. فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت (مطار بیروت رفیق الحریری الدولی ( دارای کد یاتا bey و کد ایکائو OLBA می باشد. این فرودگاه که برای رفاه حال گردشگران تور بیروت احداث شده، قبلا با نام فرودگاه بین المللی بیروت شناخته می شد. این فرودگاه بین المللی تقریبا در 10 کیلومتری جنوب مرکز شهر بیروت در کشوراحداث شده است. فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت قطب اصلی هواپیمایی خاورمیانه، ترنس مدیترنین ایرویز، وینگز آو لبنان و مد ایرویزمی باشد.
برخی شرکت های هواپیمایی و مقصد های پروازی این فرودگاه که مسافران تور بیروت را جابجا می کنند به شرح زیر می باشند:
ایر عربیا به مقصد فرودگاه شارجه، ایر فرانس به مقصد فرودگاه شارل دوگل پاریس، هواپیمایی امارات به مقصد فرودگاه دبی، هواپیمایی اتحاد به مقصد فرودگاه ابوظبی، ایران ایر به مقصد فرودگاه های امام خمینی و شهید هاشمی نژاد مشهد، هواپیمایی ماهان به مقصد فرودگاه های امام خمینی و شهید هاشمی نژاد مشهد، ترکیش ایرلاینز به مقصد فرودگاه آتاترک، کویت ایرویز به مقصد فرودگاه کویت، گلف ایر به مقصد فرودگاه بحرین، مد ایرویز به مقصد فرودگاه های بغداد/ بصره/ اربیل/ خرطوم/ سلیمانیه/ استکهلم/آرلاندا.
این فرودگاه یک فرودگاه عمومی بوده که مالک آن اداره کل هواپیمایی کشور لبنان است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا حدود 27 متر است.
فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت برای شرکت های هواپیمایی وینگز آو لبنان، هواپیمایی خاورمیانه و مد ایرویز قطب محسوب می شود. طبق آمارهای سال 2015 تعداد پروازهای این فرودگاه حدود 69 هزار پرواز بود و مجموع مسافران در این سال حدود 7 میلیون نفر بود.

آب و هوای بیروت

در این قسمت همیشه سفر قصد دارد اطلاعاتی در رابطه با وضعیت آب و هوا، بهترین زمان سفر با تور بیروت همچنین میانگین دمای شهر بیروت در فصول مختلف را در اختیار کاربران و گردشگران تور لحظه آخری بیروت قرار دهد. به طور کلی کشور لبنان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد که تحت تاثیر جریان های دریای و باد های موسمی است و می توان گفت که این کشور در تما م فصول سال دارای آب و هوای مطلوب است.
تابستان های شهر بیروت از تیر ماه شروع شده و تا اواخر شهریور هم ادامه دارد و آب و هوای این شهر در این فصل بسیار گرم و شرجی می باشد ولی بارش باران در تابستان به ندرت اتفاق می افتد اما اگر در این فصل با تور بیروت سفر کنید ممکن است گرمای هوا برایتان به شدت آزار دهنده باشد. فصل های بهار و پاییز در شهر بیروت دارای آب و هوای خنکی هستند البته گاهی هم در این فصول شاهد بارش باران هستیم اما آب و هوا در این بازه زمانی به طور کلی مطلوب است به همین دلیل اغلب گردشگران تور بیروت فصل های بهار و پاییز را برای سفر با تور بیروت انتخاب می کنند و با همه این تفاسیر بهترین زمان سفر به شهر زیبا و توریستی بیروت فصل های بهار و پاییز به خصوص ماه های اردیبهشت و آبان می باشد.
اگر قصد سفر با تور بیروت را دارید پیشنهاد ما به شما این است که در زمستان به این شهر سفر نکنید چرا که بارش باران های سیل آسا در طول سفر می تواند برای شما نا خوشایند باشد البته لازم به ذکر است با وجود بارش باران های سیل آسا و طولانی در فصل زمستان آب و هوای شهر بیروت تغییر زیادی نمی کند و همچنان خنک و مطلوب می باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.